תרבות פנאי
בית עיצוב

איך לקדם סטארטאפ?

אורי צוות SYT
אורי צוות SYT

אורי, חוקרת, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה

ישראל נחשבת לאחת ממעצמות הסטארטפים הגדולות והמוכרות ביותר בעולם ולא בכדי. אחת לתקופה כולנו שומעים על מיזם חדשני כזה או אחר ומתרשמים מהמסוגלות והיכולות שלנו הישראלים פעם אחר פעם. אחת השאלות שעולות בהקשר הזה של מיזמים וסטארטאפים היא איך לקדם סטארטאפ כלומר איך להפוך את המיזם שלנו למוכר, לידוע בציבור וליצור חשיפה, בין אם לצורך גיוסי הון ובין אם לצורך פרסום.  קידום אתרים אינו דורש תקציב גדול, ואם התהליך מתבצע במקצועיות, הוא מוביל לתנועה משמעותית לאתר ולבית העסק. יתרה מכך, התהליך מגביר טקטיקות שיווק אחרות ומשפיע על כל שלב במשפך השיווק.

מגמת המאקרו

אז אם אתם מעוניינים להתחיל לבצע תהליך של קידום אורגני בגוגל עבור הסטאטרטאפ שלכם, כדאי שתשכרו את שירותי המומחים בתחום, שבקיאים בשימוש בשיטות ובכלים הנכונים להשגת התוצאות, עם דוחות חודשיים קבועים שמציגים את מדידת הביצועים. לקידום אורגני יש מגוון של יתרונות, לא רק בגוגל עצמה, אלא גם בפלטפורמות נוספות שיכולות ליצור עבורנו חשיפה אדירה כמו יוטיוב, פייסבוק, אינסטגרם ועוד. כל שצריך לעשות הוא לבנות אסטרטגיית קידום חכמה התואמת את הצרכים והמטרות שלנו.

בשנת 2014, גוגל ערכה מחקר על הרגלי החיפוש והרכישה של אנשים שמחפשים עסקים, מוצרים ושירותים. מחקר זה גילה כי 71% מהאנשים מתחילים את החיפושים שלהם בחיפוש גנרי, במקום חיפוש ממותג. גוגל דיווח שאנשים מחפשים קודם מוצר לפני שהם מחפשים חברה.

גם אם המוצר נישתי, סביר להניח שאנשים עדיין מחפשים אותו בשיטה זו או אחרת. כך, לדוגמא, קחו משהו כמו מוצרי חלב טבעוניים. אמנם יש ביקוש מועט למוצרים אלו, מכיוון שזהו מושג חדש יחסית, אבל יש ביקוש מוחשי לחיפושים קשורים כמו "טבעוני", "ללא לקטוז" או "דל לקטוז".

תנועה אורגנית מגיעה בחינם ואפשר להגדיל אותה

בעוד שקידום אתרים אף פעם אינו זמין בחינם לחלוטין, כי יש צורך להשקיע ביצירת תוכן ובאופטימיזציה, אבל אין צורך לשלם עבור כל משתמש וכל ביקור באתר, בניגוד לפרסום מודעות ממומנות.

קידום סטארטאפ פירושו שיפור רווחי בית העסק, וזוהי השקעה שלא תשיב את התמורה בן לילה. לוקח זמן לבצע מחקר מילות מפתח, ליצור תוכן ולקדם אותו. גם לגוגל לוקח זמן לסרוק ולהוסיף את התוכן שלכם לאינדקס. אבל קידום אתרים משתלם יותר מכל שיטת שיווק אחרת, אם שוכרים את שירותי המומחים בתחום שמרכיבים תוכנית אסטרטגיית שיווק שבנויה על תוכן איכותי.

איך להגדיר יעדי קידום אתרים

כשבודקים איך לקדם סטארטאפ, המטרה הסופית של קידום אתרים היא הגעה למשתמשים פוטנציאליים באמצעות חיפוש אורגני והמרתם ללקוחות. אבל זו מטרה ברמה העליונה, ודי מורכב לעבוד איתה כי חשוב להבין איך להשיג מטרה זו.

גישה יעילה הרבה יותר היא חלוקת המטרה הגדולה והרמה העליונה לחלקים קטנים יותר שמקרבים להשגת התוצאה. ניתן לדמות את יעדי קידום האתר לפירמידה, עם התוצאה בראש ויעדים קטנים יותר שמובילים לשם ברמות נמוכות. הרעיון הוא להתחיל מלמטה ולהתקדם למעלה.

חשוב גם להגדיר שלבים קטנים שניתנים לביצוע ולהגדיר את האופן שבו ניתן למדוד אותם, כמו למשל באמצעות מדידת כמות הקישורים הנכנסים לאתר.

יתרונות קידום אתרים לסטארטאפים

ניתן להסביר את היתרונות של קידום אתרים באמצעות המחשת שיטות השיווק המתקדמות, ובעיקר שיווק תוכן, שמשרת מטרות רבות ושונות:

  • יצירת מודעות ומשיכת לקוחות פוטנציאליים.
  • סיוע למשיכת הקהל ובניית אמינות.
  • סיוע בהמרת לקוחות.
  • סיוע בבניית נאמנות ושימור לקוחות קיימים ופוטנציאליים.

במילים אחרות, קידום אתרים ליצירת תוכן נוגע בכל שלב במשפך השיווקי.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך