תרבות פנאי
בית עיצוב

כיצד ניתן לטפל בהפרעות שינה? המדריך השלם

אורי צוות SYT
אורי צוות SYT

אורי, חוקרת, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה

התחלתם להבחין בעובדה כי לוקח לכם לא מעז זמן להירדם? מתעוררים לאחרונה כמעט בכל לילה, ועוברת שעה לכל הפחות עד לעת בה אתם מצליחים להירדם שוב? מתעוררים כל בוקר כמעט כשעתיים לפני השעה בה הייתם רוצים לקום? לוקח לכם לא מעט זמן לקום מהמיטה בבוקר? ובכן, במידה ועניתם כן לפחות לאחת מהשאלות הללו, קיים סיכוי רב שגם אתם סובלים מהפרעות שינה. זאת בעוד כי מחקרים רבים בנושא מעלי כי כמעט אחד מכל חמישה אנשים מבוגרים במדינת ישראל סובל בצורה כזו או אחרת מהפרעות שינה. על כן, ראוי לציין כי השינה היא חשובה ממספר סיבות שונות, כאשר אחת מהסיבות העיקריות טמונה בעובדה כי במהלך השינה מתרחשים במוח תהליכים חשובים מאוד של עיבוד וגיבוש הזיכרון. 

 

כך תטפלו בהפרעות שינה

 

בעת בה אנו מדברים על הפרעות שינה, הרי שישנם מספר דרכים שיכולים לסייע לכם בטיפול בבעיה, ביניהם:

 

  • טיפול תרופתי – בחלק לא קטן מהמקרים, נהוג לרשום תרופות "היפנוטיות" לאנשים אשר נוטים לסבול מתופעה של הפרעות שינה מתמשכות. למעשה, מדובר על תרופות אשר מפחיתות את אי השקט ומביאות עמן תחושת רוגע. מדובר על תקופות המהוות פתרון נהדר לטווח הקצר, אך עשויות לגרום להתמכרות וסבל בטווח הרחוק. 

 

  • צריכת מלטונין – מלטונין הוא למעשה הורמון אשר מופרש על ידי בלוטת האצטרובל במוח בעת החשיכה, והוא משתתף בסנכרון של השעון הביולוגי. על כן, המלטונין נמכר בתור תוסף מזון ומשך פעילותו קצר. 

 

  • טיפול קוגניטיבי התנהגותי – טיפול פסיכולוגי קצר וממוקד שכל תפקידו הוא לתת דגש על התמודדות עם התנהגויות, רגשות ומחשבות אשר תורמים להתפתחות של הפרעות שנה. במרבית המקרים יהיה מדובר על סדרה של בין 6 ל-8 פגישות, ומדובר על פתרון שנמצא יעיל כטיפול תרופתי לטווח הקצר.

 

סובלים מהפרעות שינה אבל כבר ניסיתם את כל דרכי הטיפול הללו, מבלי למצוא את הפתרון שהכי מתאים עבורכם? אם כך, הגיע הזמן לפנות לצוות המקצועי של שרון אזולאי בכתובת azo.co.il

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך