תרבות פנאי
בית עיצוב

מה כדאי לבדוק לפני השתלת שיניים ממוחשבת?

אורי צוות SYT
אורי צוות SYT

אורי, חוקרת, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה

לאנשים שמעוניינים לעבור טיפול השתלת שיניים, כדאי לבקש מרופא השיניים ניתוח ממופה דיגיטלי, שנקרא גם השתלת שיניים ממוחשבת, כאפשרות צפויה ונוחה יותר להחלפת שיניים חסרות והחזרת החיוך. להשתלה מהסוג הזה יש מגוון רחב של יתרונות, גם בהיבט של תהליך שיקום הפה הנחשב לקצר יותר, וגם בהיבט הבריאותי שמהווה הרבה פחות סיכונים, תסמינים ותופעות לוואי בהשוואה להשתלות רגילות.

מהן השתלות שיניים?

רופא שיניים מומחה מבצע טיפול בשתל תלת ממד, או טיפול הרמת סינוס כסטנדרט טיפול מתקדם. מאמר זה מציג את היסודות של השתלת שיניים ממוחשבת ומסביר למה זהו קו הטיפול המומלץ על ידי רופאי שיניים.

שתל דנטלי דומה לשורש שן מלאכותי, שתומך בתותבת קבועה, כמו כתר שיניים או גשר. כשמניחים את השתל ללסת, הוא מחקה את הצורה והתפקוד של שורש השן הטבעי שהיה בעבר, כולל עם היווצרות עצם חדשה סביבו, שמתמזגת לצמיתות.

לאחר שהשתל מתרפא, ברוב המקרים תוך שלושה חודשים עד חצי שנה, מניחים שיקום שיניים על גבי השן, על מנת לשחזר את המראה היפה ואת התפקוד המלא של השן החדשה שלכם. ברוב המקרים, שתלים הם השיטות המועדפות להחלפת שיניים חסרות, שכן הם ניצבים באופן עצמאי ואינם מצריכים שינוי במבנה שן בריאה כלשהי.

חוץ מזה, שתלים דנטליים נוטים לתפקד הרבה יותר זמן בהשוואה לסוגי טיפול אחרים, וברוב המקרים מחזיקים מעמד לשנים רבות.

איך מתנהל טיפול השתלת שיניים ממוחשבת?

הליכי השתלת שיניים קונבנציונליים תמיד הוצבו בשילוב עם צילומי שיניים דו ממדיים. אבל עם הטיפולים המתקדמים וציוד ההדמיה החדש, רופאי שיניים יכולים ללכוד סריקות תלת ממדיות של האנטומיה בפה, במקום להסתמך על צילומי רנטגן דו ממדיים. המכשור החדש דומה לציוד הרנטגן הפנורמי שביצע צילומים בעבר.

הסורק הדיגיטלי עובד עם קרינה נמוכה, מקיף את הפה, מודד את צפיפות אלפי מאפיינים אנטומיים, מאחסן את המידע בטבלה דיגיטלית על מנת ליצור מחדש מודל וירטואלי של השתלת השיניים בתוכנת הטיפול של רופא השיניים.

דיוק השתלות שיניים ממוחשבות

עם לכידת מודל תלת ממדי של אנטומיית הפה, רופא השיניים מעריך את מבנה העצם וצפיפות השיניים, כשלב חיוני להשתלה מוצלחת. בשלב הבא, הרופא יוצר מדריך ממוחשב שמציג את המיקום הטוב ביותר עבור השתל הדנטלי החדש שלכם.

בתהליך התכנון, ניתן לבצע שינויים או להתאים את המיקום וזווית השתל המוצע, ולמקסם את היציבות שלו בתוך מבנה העצם הקיים שלכם. התהליך הזה נשמע מעט מורכב, אבל הוא מספק לרופא יתרונות משמעותיים על פני מיקומים כירורגיים קלאסיים.

יתרונות השתלות שיניים ממוחשבות

עם השתלת שיניים ממוחשבת, מטופלים יכולים לצפות ליתרונות הבאים:

  • הליך יעיל ומפגשי טיפול קצרים.
  • חתכים קטנים ונקיים.
  • הפחתת אי הנוחות.
  • החלמה מהירה.
  • הפחתת הסיכון לסיבוכים וכשלים בשתלים.
  • הפחתת הצורך בניתוחי הרמת סינוס נוספים או השתלות עצם.

מטופלים שבעבר נמצאו כמועמדים שאינם מתאימים להשתלת שיניים, יכולים לעבור השתלת שיניים ממוחשבת בבטחה, עם טכנולוגיית שיניים תלת ממדית שמספקת אפשרויות נוספות.

איך בוחרים רופא שיניים לביצוע השתלת שיניים?

בין אם אתם בוחרים לבצע השתלת שיניים רגילה, ובין אם השתלת שיניים ממוחשבת, כדאי לשים דגש רב על תהליך בחירת הרופא המטפל. שימו דגש על השוואה בין כמה קליניקות, הגיעו לביקור ביקורת ראשוני, התרשמו מהמקום ומרמת הידע והמקצועיות של הרופא. טיפולי שיניים נחשבים יקרים וכאן בשונה משירותים אחרים, יש דווקא חשיבות למחיר, שכן מחיר נמוך מדי, מעיד על שימוש בחומרים או טכנולוגיות לוקים בחסר. השילוב בין מקצועיות, ניסיון בתהליך השתלה, ידע, אדיבות ושקיפות יסייע לכם לבחור את הרופא המתאים ביותר.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך