תרבות פנאי
בית עיצוב

מיתוג עסק – כל מה שצריך לדעת

אורי צוות SYT
אורי צוות SYT

אורי, חוקרת, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה

יזמים מעוניינים שהחברה שלהם תבלוט, ולכן מיתוג עסק משמעותי ליצירת רושם בלתי נשכח על הקהל. המיתוג מסייע להבדיל אתכם מהמתחרים שלכם, למשוך יותר לקוחות וליצור מערכת יחסים נאמנה עם קהל היעד שלכם.

אבל לבעלי עסקים חדשים רבים אין הרבה כסף להשקיע בשירותי מיתוג מקצועיים, וכל התחום נראה להם מורכב. למרבה המזל, כמות הזמן והכסף שאתם משקיעים במותג יכולים להתאים למצב שלכם בכל זמן נתון.

האם אפשר למתג רק בתקציב גבוה?

ממש לא. אין צורך בתקציב עצום להתחלת מיתוג עסקי, במיוחד בפתיחת עסק בתקופת שפל כלכלי. חברת סקוטי מתמחה בתהליכי שיווק, קידום ומיתוג עסקים בהתאמה אישית. מדריך זה מסביר מהו מיתוג, חשיבותו והאופן בו ניתן להתחיל לפתח את המותג המקצועי שלכם, בין אם אתם רק בתחילת דרככם העסקית, ובין אם אתם מנהלים עסק מבוסס.

מהו התפקיד של מיתוג עסקי?

מיתוג עסקי הוא שיטת שיווק שחברות משתמשות בה ליצירת זהות מוכרת באמצעות נכסי מותג כמו שם העסק, לוגו, גופנים וצבעים. זו זהות ייחודית של חברה שגם מבדילה אותה מהמתחרים וגם נותנת ללקוחות משהו להתייחס אליו ולהכיר.

כשרוב האנשים חושבים על דיסני או לואי ויטון, למשל, הם מכירים את בעלי העסקים יותר מהמוצרים שהם מוכרים, בזכות העיצוב החזותי, התחושה והחוויה הכוללת שעולה בתודעה כשרואים את המיתוג שלהם.

חיבור ללקוחות באמצעות אסטרטגיית מיתוג יעילה

זהות מותג היא אוניברסלית ואישית. סיפור מותג יכול להיות חד כיווני, עם ערכים ואידיאלים פרטניים, אבל זוהי היכולת לעורר חיבור אישי עם לקוחות באמצעות אסטרטגיית מותג יעילה שמובילה להצלחה ארוכת טווח ולמוניטין חיובי בקרב הצרכנים.

חברות מעוררות תגובה רגשית בקרב קהל הלקוחות שלהן באמצעות שימוש באסטרטגיית מיתוג יעילה, וכל חברה יכולה לבצע תהליך זה.

למה מיתוג עסקי חשוב?

מיתוג עסקי חשוב לעסקים ממספר סיבות, אבל אלו הם כמה מהיתרונות המשמעותיים של בניית מותג חזק:

בניית אמינות ואמון

אין צורך להשקיע את כל החסכונות בשירותי מיתוג לעסק, אבל אם המיתוג מעוצב באופן גרוע ושאינו עקבי, התוצאות יזיקו לעסק. אם הלוגו אינו נראה מקצועי, הלקוחות הפוטנציאליים עשויים בסופו של דבר לגלול ממש מעבר לרישום העסק ולבחור לבצע עסקים עם אחד מהמתרים.

כשלקוחות רואים אסטרטגיית מיתוג מחושבת היטב שמתקשרת באופן ברור ועקבי לפעילות החברה, סביר יותר שהם יבטחו בעסק.

יצירת רושם בלתי נשכח וביסוס פני העסק

חשוב שהחברה תבלוט ותיצור זהות של מותג שנשארת בתודעה, וזה המקום שבו לוגו יעיל אבל פשוט נכנס לתמונה.

אמנם ייקח זמן מה עד שלקוחות חדשים יזכרו את שם המותג, אבל לוגו נהדר נחרט בזיכרון במהירות. לאורך המזן, מותג יוצר תחושת היכרות שמטפחת תחושת נאמנות לקוחות.

שיתוף משימת החברה

יש תחרות כמעט בכל ענף, לכן חשוב לבנות אישיות, לשתף את הערכים ולספר סיפור מרתק. מיתוג עסקי הולם משפיע על קהל היעד לבחור את המוצרים או השירותים שלכם על פני אלה של המתחרים.

שלבים בבניית מותג מנצח

  1. הכירו את המותג שלכם באופן הכי עמוק שיש, גלו את היתרונות אל מול החסרונות של המוצרים והשירותים שלכם, הבינו את החוזקות אל מול החוזקות.
  2. הגדירו מטרות לשבוע, לחודש, לשנה ולחמש השנים הקרובות.
  3. הגדירו יעדים מספריים.
  4. הכירו היטב את המתחרים שלכם ונסו להבין במה את ייחודיים, שונים, אחרים מהם. אל תתפשרו על פחות מזה.
  5. תחשבו על ערכים שיאפיינו את המותג שלכם ולפי זה תוכלו לבחור צבע, לוגו ואת שאר המאפיינים של המותג.
פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך