תרבות פנאי
בית עיצוב

מכירת רכב – כל מה שצריך וכדאי לדעת

אורי צוות SYT
אורי צוות SYT

אורי, חוקרת, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה

אין ספק ששוק הרכבים יד שנייה הוא אחד מהשווקים שמגלגלים יותר כסף בשנה במדינת ישראל. ישנן מגוון רב של סיבות שבגינן אנשים מעדיפים לרכוש רכב יד שנייה על פני רכב חדש ועל כן שוק רכבי יד שנייה זוכה לפופולריות רבה. אם נבדוק ונשאל רוכשים מהי הסיבה בגינה הם מעדיפים לרכוש רכב יד שנייה הסיבה המרכזית ככל הנראה תהיה הכלכליות של העסקה. לצד הכלכליות של העסקה יש למעשה שני צדדים כאשר קודם כל אין ספק שרכב יד שנייה, יעלה פחות מאותו רכב חדש כאשר גם אם אפילו נרד רק שנה אחת אחורה, כלומר לרכב ממודל 2021, אנו נחסוך כסף רב ברכישת הרכב. הסיבה השנייה, שהיא לא פחות חשובה בהיבט הכלכלי הוא הפחת של הרכב בעסקה של מכירת רכב.

 

כאשר רכב יד ראשונה עולה על הכביש הוא מיד מאבד עשרות אלפי שקלים מערכו רק לאור העובדה כי הרכב כבר מצא בבעלות. וכאשר אנו נרצה למכור את הרכב, אפילו לאחר מספר חודשים בודדים שהיה בשימוש שלנו, הערך שלו יפחת בכעשרה אחוזים בממוצע. רוכשים שלא מעוניינים לספוג את הפחת הזה, מעדיפים מראש רכב יד שנייה ולכן יפנו מראש לאנשים פרטיים, או סוכני מכירת רכבים יד שנייה ולא אל יבואני הרכבים.

 

לאחר שהבנו את הסיבה בגינה אנשים מעדיפים רכבים יד שנייה בואו נדבר על מספר דברים חשובים שכדאי לבצע כאשר אנו רוכשים או מוכרים רכב יד שנייה. ראשית מכירת רכב יד שנייה חייבת להיות מלווה בהעברת בעלות מסודרת בכדי למנוע מצב בו רוכשים רכב עם שעבוד או מצד המוכר שלא תהיינה בעיות של קנסות שימשיכו להגיע אליו במקום אל הרוכש. מעבר לכך, יש להציג במעמד הצגת הרכב את כל ההיסטוריה של הרכב כולל תאונות, בעיות מכניות והיסטוריית טיפולים מבלי להסתיר דבר. הרוכש מצידו כדאי שיקח את הרכב לבדיקה מכנית מקיפה לפני רכישת הרכב.

 

מהם הפרמטרים שבגינם נקבע המחיר של רכב יד שנייה?

ישנם מגוון רב של פרמטרים שבגינם נקבע המחיר מחירון של רכב, כמו למשל מספר בעלויות, הקילומטרז׳ אותו צבר הרכב בשנים בהם הוא נמצא על הכביש, שנת הייצור שלו ועוד. חשוב לציין כי מחיר המחירון אינו חייב להיות בפועל מחיר המכירה של הרכב שכן פרמטר חשוב מאוד שאינו נכלל בדרך כלל במחיר המחירון הוא ההיצע והביקוש של הדגם. לכל יצרנית ודגם יש שוק של היצע וביקוש ואם למשל קיים דגם שהביקוש שלו גדול מההיצע, ככל הנראה הבעלים של הרכב יצליחו למכור אותו במחיר גבוה ממחיר המחירון, או במחיר נמוך יותר במידה ויש יותר היצע מביקוש. פרמטר נוסף שבעלי רכב חושבים שבגינו הם יכולים לדרוש מחיר גבוה יותר הוא כאשר יש מערכת מולטימדיה לרכב מתקדמת מאוד, שכן אם אבזרנו את הרכב במערכות שמע מתקדמות למשל או מצלמות אזי נוכל למכור אותו במחיר גבוה יותר. אמנם לא קיים פרמטר במרכיב מחיר המחירון שלוקח בחשבון את ההשקעה שלנו במולטימדיה לרכב אך זהו בהחלט יכול להפוך את הרכב לאטרקטיבי הרבה יותר בעיני הרוכש הפוטנציאלי.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך