תרבות פנאי
בית עיצוב

מיתוג עסק

אורי צוות SYT
אורי צוות SYT

אורי, חוקרת, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה

כאשר מדברים על מיתוג של עסק מתכוונים לכל הנראות החזותית שלו ולקשר בין איך שהעסק נראה לבין אם שהוא מצטייר בעיניהם של הלקוחות הקיימים כמו גם הפוטנציאליים. מדובר בתהליך שלם עבור העסק שצריך לערב בו אנשי מקצוע על מנת שהוא יבוצע בצורה הכי טובה, מקצועית ובהתאמה מלאה לכל היבט של העסק. אין כאן פורמט אחיד שעסקים יכולים להתבסס עליהם ויש שלבים של אפיון וניתוח מעמיק על מנת למצוא את הנוסחה הכי טובה שתתאים לכל עסק ועסק בנפרד. את תהליך המיתוג בדרך כלל מבצעים כחלק מהקמת העסק בראשית דרכו אך יש לא מעט בעלי עסקים ותיקים שמבצעים מיתוג מחדש גם בשלבים מאוחרים או מתקדמים יותר לשם ריענון, חידוש או גיוון שמדי פעם בעל העסק ירגיש שהוא צריך. גם אז – חשוב לעשות את זה בליווי צמוד של אנשי מקצוע.

 

איך מתבצע המיתוג?

הדבר הראשון הדרוש וגם הוא לא פשוט כלל הוא בחירת חברת המיתוג שתלווה את התהליך, חברה כמו scotty.co.il למשל. חשוב לבחון תיקי עבודות ופרויקטים של מיתוג שהחברה ביצעה, לבדוק את רמת ההכשרה והניסיון של העובדים, את ההמלצות שיש מלקוחות שכבר עברו את התהליך הזה איתה וכך לקבל את ההחלטה הנכונה. כיום יש חברות מיתוג אשר מתעסקות או מתמחות בתחומים עסקיים מסוימים ולכן אם לעסק יש נישה ספציפית שהוא מתמחה בה ומציע בה שירותים הרי שכדאי שאת תהליך המיתוג ילוו אנשי מקצוע שמכירים את הנישה הזאת ובקיאים בה. שלבי התהליך יכללו את אפיון העסק, את המטרות ואג'נדה של המקימים והמנהלים שלו, ניתוח מדויק של קהל היעד הכללי או של כל מוצר ושירות בנפרד, התעסקות במראה הוויזואלי של הלוגו וההתאמה שתגיע לאחר מכן לאתר האינטרנט והנכסים הדיגיטליים וכמובן יצירת בידול וייחודיות כך שהעסק יהיה שונה מעסקים בתחומים דומים או משיקים.

 

למה חשוב להשקיע במיתוג העסק?

בעלי עסקים רבים חושבים שאפשר לדלג על שלב המיתוג והם ממהרים להתחיל להפעיל את העסק. גם אם יהיו מכירות ויגיעו הכנסות – חשוב לדעת שלטווח הארוך לא כדאי להתבסס על שיטת עבודה זו, שכן כאשר יש מיתוג ברור וידוע שהלקוחות מכירים ומבינים – הרי שיהיה להם קל לזכור את עצם קיומו של העסק וכך יהיה להם קל לפנות אליו ישירות. כאשר יש המשכיות בהיבטים החזותיים של העסק – הלקוח הופך להיות חלק מקהל לקוחות נאמן וחוזר והוא לא צריך כל פעם לחשוב לאן לפנות על מנת לקבל או לקנות את השירותים והמוצרים שדרושים לו. הוא זוכר מי נתן לו שירות טוב והוא פונה באופן אוטומטי כל פעם שהוא צריך. כאשר יש רציפות בין כל ההיבטים הוויזואליים – הלקוח יוצר רגש כלפי העסק.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך